2 ütős edzés merészebbeknek
95%Összpontszám
Olvasói értékelés: (1 Szavazás)
95%

Mindig is érdekelt minket, hogy milyen lehet a „kirakatban” edzeni, úgy mozogni, hogy kintről bámulnak a járókelők. A IX. kerületben lévő edzőterem esetében azért sem nem zavaró a sétálók kukkolása, mert rendesen eltereli a figyelmünket az elénk táruló csodás látkép: a közelben lévő Nemzeti Színház, a Bajor Gizi park és a szinte ugrásra lévő Duna part.

 

Minden egy helyen

Ahogyan a nevéből is sejteni lehet, ez nem a klasszikus értelemben vett konditerem, sokkal inkább tényleg egy központ, hiszen a 420 m2-es kardio és erősítőpark mellett – aminek a közepén kifejezetten imádtuk a multifunkcionális cross training állványt –, üzemel egy spinning, egy aerobik és egy TRX állványos helyiség. Használhatjuk a szaunákat, de van jacuzzi is, ha a szolárium vagy a masszás után még lazítanánk egy kicsit.

A legnagyobb különbség egy hagyományos gyúrós terem és a Millenium-miliő között, hogy itt nem a tükör előtt pózoláson és a hihetetlen erőkifejtés miatti ordításon van a hangsúly. Persze ez nem azt jelenti, hogy akik ide járnak, nem formásak, vagy nem küzdenek eleget azért, hogy egészségesebbek, fittebbek és feszesebbek legyenek. Mindenféle korosztállyal találkozhatunk, akik a 8-10 óra ülőmunka után lejönnek kardiózni, súlyt emelni vagy valamelyik órára mozogni. Ha bizonytalanok vagyunk, a kedves személyzet örömmel segít, bárcsak mi is kikértük volna a véleményüket, mielőtt bemegyünk a Body Pump órára…

 mill2

Hatvan perc igazi küzdés

Egy dinamikus, kevés pihenőidőt engedő, nagyon intenzív hatvan percre cseréltük a laza aerobik órákat: a Body Pumpra és a TRX+Funkcionális tréningre esett a választásunk. Az előbbi egy olyan edzésforma, amely nagy ismétlésszámú súlyzós edzésre épül. Egyféle gyakorlatot többféle módon is megközelítünk. Például a kitörés alapállásából végeztünk a talaj felé sima és dupla rugózásokat, valamint kitartottuk a pozíciót, mindezeket persze súlyzórúddal. A holtpontot a felénél, a mérhetetlen mennyiségű fekvőtámasznál értük el, de miután a csillagokat elhessegettük, küzdöttünk tovább.

A mozgásunk már nem volt olyan biztató és szabályos, mint az elején, de megállni nem lehetett, mert Zoli, az edző, nem az a finomkodós, megértő típus, csinálni kellett és kész. 

mill

A funkcionális TRX edzés sem kíméli az izmokat. Ez az óra inkább a TRX műfajban már tapasztalatokkal rendelkezőknek szólt, de mi ugye szeretjük a kihívásokat. Egyébként tartanak ilyen típusú órákat teljesen kezdőknek is, érdemes először azzal kezdeni, nem is feltétlenül az edzés intenzitása miatt, hanem az eszköz specialitása megkövetel bizonyos rutint, hogy azt megfelelő módon a legnagyobb hatékonysággal tudjuk kezelni.

Az edzés nagyon pontosan és a test minden részére kiterjedően épült fel. Az óra három blokkra van felosztva. Egy blokkon belül öt különböző gyakorlatot végeztünk, majd ezt egy perc pihenő után megismételtük. Ezt követően egy újabb két perces pihenő alatt Peti bemutatta a következő ötös sorozatot. Nem volt megállás, folyamatosan dolgozott a testünk. Az edzés lényege, hogy a TRX mozdulatok mellett más típusú saját testsúlyos és kiegészítő súlyzós gyakorlatokat is végezzünk. Az eredmény egy hatékony mély izomzatot is erősítő edzés, amit ugyancsak bátran ajánlunk.

womanity_banner