Körülményesebb, mint mondjuk a futás, de nem kevésbé hasznos. Bizonyos tekintetben akár motiválóbb is, mert annyiszor kell legyőznöd magad, mintha a hétfejű sárkánnyal viaskodnál. Mikor nőttem ki ezt a fürdőruhát? Hosszú az útidő. Miért ilyen hideg a víz? Francba a hajszárítóval. A mellúszáson kívül még háromféle úszásnem létezik? Ne már. 

 

Kar, láb, kar-levegő, láb

A mellúszás mantrája, amit az oktató a medence széléről kiabál a vízbe az első úszásórákon. Gondoltad volna, hogy az őskori barlangrajzok úszóinak mozdulatain a gyorsúszás kar-és láb technikáját fedezték fel? Ők még nyilván nem a sport kedvéért úsztak, hanem halásztak, vadásztak a vízben. De többnyire biztosak lehetünk benne, hogy az első úszásnem a gyorsúszáshoz hasonlított leginkább. Az ókorban már a többi úszásnem is megjelent, sőt, a műveltség fokmérőjévé vált ez a fajta testmozgás. Platón például úgy vélekedett, hogy „azon műveletlen emberek, akik sem úszni, sem írni-olvasni nem tudnak nem kaphatnak közhivatali állást”.

Az úszás és a fürdőzés kultúrájának nagyon izgalmas története van, kétségtelenül inspirálni fog, ha kutakodsz egy kicsit a régmúltban. Ez a könyv például a világirodalom  első monográfiája az úszás tudományáról. A szerző azt ígéri, az olvasás végére még úszni is megtanulhatsz a tanulmány segítségével, de azért inkább ne ugorj fejest a lelkesedéstől, ha eddig csak a lépcső alsó fokán verdeste a bokádat a Balaton vize… 

A jótékony egészségügyi hatásokról azért nem érdemes most írni, mert egy egyszerű google keresés minimum ezer találatot fog adni neked a témában. Sokkal inkább olyan motivációra hivatott ez az ajánló, amely jó eszköze lehet annak, hogy elkezdj végre úszni. Egy hosszt, kettőt, vagy huszonötöt. 

 

Hol érdemes úszni?

Ha van AYCM kártyád, előnyösebb helyzetben vagy, mert kísérletezhetsz a helyszínekkel. A medence az medence. Bármelyikben tudsz úszni, ha egyszer megtanultál. A változatosság viszont ébren tarthatja a buzgóságodat. 

Három uszoda, amit előszeretettel ajánlunk, ha épp a közelben vagy:

 

1 . Gyöngyösi Uszoda és Termálstrand

Az uszodákban nem ritka, hogy abban az idősávban, amikor épp ráérsz, vízilabda-, szinkronúszás-, vagy úszás edzés zajlik. Ezen a helyen azt szeretjük, hogy külön versenymedence és úszómedence áll rendelkezésre.  Edzés után ne rohanj. Adj magadnak még egy kis időt és élvezd a munkád gyümölcsét egy szauna szeánszon, a pezsgőfürdőben, vagy nyáron a strandon.

 

gyongyos

2.  Érd Aréna

Mindig tiszta öltözők, mosdók, itt nem kell aggódnod a higiéniai dolgok miatt. Sok uszodával ellentétben, gondosan figyelnek a gyakori takarításra és a komfortos miliő fenntartására is. Bár itt csak egy úszómedence van,  nagyon jól eloszlik a napi forgalom és zavartalanul tudsz úszni gyakorlatilag minden idősávban. Ösztönző a közeg, az uszoda szomszédságában lévő sportcsarnokban rendszeresek a sportesemények. 

 

érd

 

3. Budaörs Városi Uszoda

Ezt a helyet a wellness részleg miatt kell megemlíteni. A beltéri és kültéri medencék előnyei mellett ugyanis nagyon klassz finn szaunák, gőzkabin és sószauna is segíti az úszást követő regenerálódást. Rendszeresen elérhető felnőtt-, baba-mama-, és gyerektanfolyam.  

A Mellrákinfó Egyesület vezetője, Halom Borbála is gyakran jár ide, a róla készült fotó mellé a következő gondolatokat jegyzi: 

“Csodás érzés, ahogy beugrom a medencébe, megszűnik a külvilág, és csak én vagyok és a víz és ahogy gyűröm a hosszokat. Minden idegszálammal koncentrálok, és nem gondolok semmire…mint egy meditáció…csak csinálom és csinálom és csinálom…egy óra intenzív úszás megállás nélkül…utána pedig a jóleső fáradság..igen, azt is szeretem! És hálát adok, amiért ezt megtehetem újra és újra…”

 

bori

 

 /szöveg: Czagány Alexandra, nyitókép: pixabay.com/

 womanity_banner_új_design

 

500 méter az uszodában: megy ez neked!
100%Összpontszám
Olvasói értékelés: (2 Szavazások)
100%