Az idő előrehaladtával a technológián kívül van még valami, ami borzasztó jól fejlődik: a kifogás. Furcsa paradoxon ez, hiszen azt gondolná az ember, hogy manapság már minden megoldható, ergo fogy a hivatkozások tárházából az anyag, de leleményes faj az ember, láthatjuk, érezhetjük, tapasztalhatjuk, hogy nagyon jó érzékkel tudunk mesélni elsősorban magunknak, de másoknak is, hogy miért NEM. Jó érzékkel alkalmazzuk ezt akkor, ha valamiért picit többet kell dolgozni, ha valamit megerőltetőnek érzünk.

Például, ha le kéne egy kicsit fogyni, vagy ha el kéne már kezdeni picit sportolni. Mestereivé váltunk e műfajnak, ami akkor igazán nagy probléma, ha még addig sem jutunk el, hogy felismerjük, mikor ámítjuk magunkat. Jöjjön most agyunk 5 „mesterműve”és a valóság, vagy mondjuk úgy megoldás, amit nem árt tudatosítani.

  1. Rossz az idő

 

Ő a leghatékonyabb segítségünk. Imádjuk tehetetlenségünket az időre fogni. Ismerős ugye? Ha fúj a szél, az a baj, ha tűz a nap, túl meleg van, az a baj (kezd lassan a Bëlga dala eszembe jutni.), ha esik az eső, áh, akkor végképp képtelenség megmozdulni, muszáj otthon maradni és a tévé előtt zabálni. Az ALL YOU CAN MOVE SportPass tulajdonosok aligha hivatkozhatnak erre, hiszen több mint 100 kültéri-beltéri mozgásformából választhatnak csak azt az egy pici lépést kellene megtenni, át a küszöbön.

 

  1. Rengeteget dolgozom

 

A munkamániások mentsvára. Rendkívül hatékony, hiszen megmagyarázhatjuk, hogy végül is nem lustaságból nem jutunk el az edzőterembe, keményen dolgozunk. Erre azt mondanám, hogy de bizony igen. Lusták vagyunk. Hiszen tisztelet a kivételnek, nem a bányában dolgozunk. Amennyiben nem megterhelő fizikai munkát végzünk testünk és lelkünk szempontjából is kötelező lenne megmozdulnunk, heti háromszor minimum. Arról nem is beszélve, hogy kutatások támasztják alá, hogy sokkal jobban teljesít munkahelyén az, aki sportol.

 

  1. Most szakítottam

 

Érzelmi válságra is előszeretettel hivatkozunk. Szeretjük azt hinni, hogy 6 doboz csoki és a történteken való folyamatos pörgés enyhíti fájdalmunkat. Pedig szívfájdalomra a legjobb gyógymód a sport. A jóga lelkünk szépségére, egy jó kis crossfitt edzés erőnkre, egy kiadós futás pedig kitartásunkra segít emlékezni, mielőtt azt gondolnánk, hogy itt a vég.

 

 

  1. Fáj ez-az, amaz

 

Nem akarással nagyon sikeresen tudunk fantom fájdalmakat kreálni magunknak. Az elme hatalmas erővel bír. Már több helyen olvashattuk, egyre több kutatás igazolja, hogy fájdalmaink, betegségeink sok esetben lelki eredetűek. Ebből egyenesen következik, hogy ha csak nincs komoly bajunk, jobb, ha picit megerőltetjük magunkat, felvesszük a sportcipőt. Tapasztalatból mondom, hogy minden baj elmúlik.

 

  1. Nincs pénzem

 

Ezt hagytam a végére, bár ezzel legalább annyiszor tömjük saját agyunkat, mint a fenti kifogásokkal. Tervezgetjük, hogy majd a következő fizunál veszünk kondi bérletet, aztán persze egy új cipő, táska mégis fontosabb lesz. Abba már nem is mennék bele nagyon, hogy a sport tényleg elhatározás kérdése, nem függ az anyagiaktól, de mondjuk, hogy te az a típus vagy, aki utál otthon tornázni, vagy csak úgy futni. Állítom (és tudom), nincs még egy olyan rendszer széles e világon, amelyben már 5900 forinttól 500 létesítményben sportolhatunk, különböző mozgásformákat építhetünk be a heti programunkba.

 

Rossz hír, kedves kifogás Yodák, de a fentiekből egyértelműen kiderül, hogy mindenre van megoldás, tudunk sportolni, ha akarunk, csak azt az egy pici lépést kéne megtenni. Amikor hátrafelé visz a lábunk, a legjobb, ha arra a felemelő érzésre gondolunk, amit sport közben és után érzünk, mert az bizony megér minden izzadságcseppet. 

(x)

 

womanity_banner