A gourmanok mindig keresik az újdonságokat és különlegességeket, akik azonban még nem keltek útra a gasztronómia tekervényes ösvényein, azoknak is érdemes felvenni a hétmérföldes csizmát. Kilépve a komfortzónánkból olyan rendkívüli magyar termékeket ismerhetünk meg, melyek kis országunk hírnevét az egész világon nemesbítik.

Nem mindenki születik konyhatündérnek, azonban ahogy sok minden, ez a kvalitás is fejleszthető. Ma pedig már a szoros időbeosztás, vagy a különböző ételintolerancia sem jelenthet kifogást, hiszen sok olyan alapanyaggal dolgozhatunk, melyekből gyors, egészséges és kímélő fogásokat állíthatunk elő. A hidegen sajtolt olajokkal könnyedén elérhetjük a kívánt hatást úgy, hogy közben még a testünk épségére és fittségére is maximálisan odafigyelünk.

A prémium minőség ebben az esetben méginkább kifizetődik, hiszen nem érdemes kevesebbel beérni, mint a kifogástalannal, ha az egészségünk megőrzése vagy az érzékeink kényeztetése a cél. Pödör Krisztinával, a Pödör márka megalapítójával beszélgettünk.

 

Valami önazonos, valami szívből jövő

Kriszta tizenöt évig dolgozott multinacionális cégeknél, ahol az értékesítés minden fortélyát kitanulta, többféle pozícióban. Mindig az volt az álma, hogy a párjával együtt valami saját dolgot hozzon létre, és szorosan kapcsolódjon az egészséghez és a gasztronómiához is, prémium minőségben.

pödör1

A párja családja négy generáció óta készít Ausztriában hidegen sajtolt olajokat. Minden alkalommal, amikor hazalátogattak, egyre több olajat kellett hazahozniuk a családnak és a barátoknak, aztán azok barátainak és ismerőseinek. Hiszen akkor még itthon nem lehetett kapni ilyen minőségű és jellegű olajakat. Az igény adott volt, így gyorsan körvonalazódott a közös út is. 2011 januárjában megalakult a Pödör Kft. és ezzel együtt a Pödör márka is, amely Krisztáék szenvedélye, jövője és inspirálója. A márka egy év alatt piacvezető lett és azóta is letaszíthatatlan a trónjáról. Ez nem csak a véletlen műve. Megkérdeztük Krisztát hogyan sikerült elérni és tartani a szintet.

„Elkötelezettség, kitartás, hitelesség; ezek a legfontosabbak ahhoz, hogy mindig tovább tudjunk lépni, fejlődni. Nem elégszünk meg a jelenlegivel, mindig jobbat akarunk. Az első a vevő és a partnereink elégedettsége, a legjobb szolgáltatás nyújtásával. A mai napig személyesen tartom a kapcsolatot a partnerekkel. Érzik, hogy igazán fontosak nekünk és hogy a szolgáltatásaink a sikeres és szoros együttműködésre épülnek.

Nagyon fontos még a minőség, ami a kifogástalan alapanyagnál kezdődik. Mi a legjobbra törekszünk. Nem alkuszunk meg, a minőséget illetőleg. Azért is nyitottunk a bio minősítés felé, mert az nyomon követhető és garantálja az alapanyag tisztaságát, így a fogyasztó is megbízhatóbb termékeket kap. Az alapanyagot olyan termőterületről szerezzük be, ahol évtizedek óta magolaj készítés céljából termesztenek növényeket. Ezek a prémium, legmagasabb étkezési minőségű magok viszont jóval drágábbak a piacon többségében megtalálható magok áránál. A biochia mag Mexikóból, a bio mandula Spanyolországból, a bio szezámmag Indiából, a biodióbél pedig már Magyarországról érkezik a sajtoló üzembe.Új projektünk ugyanis, hogy minél több magot idehaza termeltetünk meg, támogatva a magyar gazdákat.

pödör3

Ezt követően a szigorúan ellenőrzött- tisztított és válogatott – magvakat hűtőházban, kártevőktől mentesen tároljuk, azon a hőmérsékleten, amin azok megőrzik frissességüket. Tapasztalt présmestereink pedig fáradtságos kétkezi munkával egész éven át frissen sajtolnak. Alegszigorúbb minőség-ellenőrzés mellett kerülnek a 100%-ban természetes, szűretlen olajok – hozzáadott adalékanyag, aromák, ízfokozók mesterséges színezékek felhasználása nélkül- palackozásra.”

A Pödör kínálatában találhatunk hidegen sajtolt olajokat, a teljesség igénye nélkül (argán, len, camelina, fenyőmag, mandula, makadámia dió, repce, mák, pisztácia, chia, máriatövis, tökmag), gyümölcseceteket (alma, birsalma, szilva, cseresznye, fehérbor, feketeribizli, paradicsom), gyümölcs balzsameceteket (alma, málna, sör, körte), mustárokat, pestot, magokat és gluténmentes liszteket is.

 

Pödör a világ minden pontján

Krisztáék tisztában vannak vele, hogy a prémium minőségre nem csak külföldön, hanem itthon is egyre fogékonyabbak az emberek. Az azonban mégis nagy büszkeséggel tölti el őket, ha a világ távoli pontjain is elismerik a munkájukat. Mosolyogva mesélte, hogy a Pödör megtalálható Németországban, Szlovákiában, Ausztriában, az USA-ban, sőt már a Japán és Tajvan piacot is meghódították. De van olyan külföldi rajongójuk is, aki Magyarországon találkozott a termékkel, aztán hazautazását követően Hong Kongba, Angliába, vagy Franciaországa küldik neki az utánpótlást.

„Olyanoknak ajánlom a termékeinket, akik értékelik a finomat, az egészséges, megbízható minőségű és ízű termékeket; amiből aztán valami élmény születik a konyhában és végül mosoly kerül a család minden tagjának arcára.

Mi ilyenkor vagyunk elégedettek. Honlapunkon a gyorsan elkészíthető, lépésről-lépésre bemutatott, hidegen sajtolt olajokkal készült receptjeinken keresztül próbáljuk megkedveltetni a Pödör olajok és ecetek egyedülálló ízeit, és azok széles felhasználhatóságukat.
Profik és amatőr szakácsok, háziasszonyok egyaránt páratlan és egyben ismeretlen zamatokat fedezhetnek fel a különleges termékpalettánkkal. Ugyanakkor akár tizenöt perc alatt könnyedén varázsolhatnak fenséges ételeket az asztalra mindenféle főzési tudás nélkül. Ajánljuk azoknak is, akiknek fontos az egészségük megőrzése, és a természetes alapanyagok híveinek, akik határozottan kerülik a tartósítószereket, aromákat, adalékanyagokat.” – folytatta Kriszta.

Ám még mindig fennáll egy probléma. Elméletben már tudjuk, hogy mit jelent a minőség, de a gyakorlatban nem biztos, hogy ilyen könnyen megállapítjuk, hogy mi áll a mi érdekünkben. A Pödör márka elkötelezett a valós értékek és a tapasztalati úton szerzett élményekhez, így erre a kihívásra is könnyedén tudtak felelni.

„Egy átlagos magyar konyhában a finomított napraforgó olajon kívül legfeljebb az olívaolaj található meg, így kiemelten fontos az edukáció.
A hidegen sajtolt olajok lényeges ismertetőjele, hogy az orrunkkal, a szánkkal és vizuálisan is felismerhetőek a tulajdonságaik. A vásárlók nem látják, hogy készülnek a termékek, csak úgy tudják értékelni a minőséget, ha már találkoztak vele. Éppen ezért a Pödör nagy hangsúlyt fektet a kóstolásra. Honlapunkon bárki egyszerűen és ingyen regisztrálhat és választhat két termékmintát, így még a vásárlást megelőzően, otthonában tud kóstolni. Továbbá igény van kóstolók, főzőtanfolyamok szervezésére is. Ezek alkalmával bárki meggyőződhet az olajok és ecetek színéről, illatáról és minőségéről, hogy aztán könnyebben különbséget tudjon tenni olaj és olaj között.

pödör4Az ínyenceknek pedig rendhagyó, nívós gasztroesteket rendezünk,melyekre már a hazai kulináris közösség is felfigyel. Az idénharmadik alkalommal megrendezésre kerülő Black Table Fashion Dinneren egy három Michelin – csillagos séf kápráztatta el a vendégeket, akik a fogások között neves hazai dizájnerekkollekcióit csodálhatták meg.

Legfőbb célunk a minőség és az egészséges életmód iránt egyre növekvő igényeknek megfelelni felelősségteljes, tiszta, őszinte munkával, valamint a természetes és különleges élelmiszerekkel örömöt okozni az embereknek és hozzájárulni a jó közérzetükhöz.”

 

(X)

 

(szöveg: Hangai Lilla, képek: Pödör Facebook)