Ha fogyni szeretnél, de hosszas próbálkozás után sem éred el a kívánt hatást, hajlamos lehetsz rá, hogy drasztikusabb megoldás felé kacsintgass. Itt jön képbe a léböjtkúra. Ám ahhoz, hogy ne veszélyeztesd az egészségedet, összegyűjtöttünk néhány jó tanácsot.

Ha csakis folyadékokból álló diéta mellett döntesz, a dietetikusok is azt javasolják, hogy az semmiképpen ne tartson tovább egy napnál. Ez az időszak pontosan elég arra, hogy a szervezeted tisztuljon, a méreganyagok távozzak; és persze hozzájárul az optimális testsúly eléréshez is. Ilyen napokat akár hetente, kéthetente is beiktathatsz a rutinodba, attól függően, hogy mennyire igényli a szervezeted.

Ha azonban szeretnél intenzívebben elmélyedni a léböjtkúrák világában, azt javasoljuk, hogy ez se tartson tovább egy hétnél és a fokozatosság erőteljesen érvényesüljön, hogy a tested ne kezdjen el pánikolni.

Ezt azt jelenti, hogy a diéta első harmadában próbálj könnyű, de még szilárd ételeket fogyasztani (például: főzelékek, saláták, zöldséglevesek) és folyamatosan növelni a folyadékbevitelt. A második harmadban lépnek elő a turmixok, préselt zöldségek és gyümölcsök. Emellett pedig a legfontosabb, hogy igyekezz minimum három liter folyadékot meginni. A harmadik harmadban fokozatosan csökkentsd a folyadékmennyiséget és igyekezz beiktatni újra a könnyedebb, de már szilárd ételeket. Ezzel a szisztémával elkerülheted, hogy a testedet negatív hatások érjék a diéta közben.

Ami pedig még ennél is fontosabb, hogy folyadék diétába csak akkor vágj bele, ha egészséges vagy. Bármilyen fizikális panasz valószínűleg csak erősödni fog a kúra ideje alatt; így többet ártasz, mint használsz.

12645152_960141307400064_8674513731611541786_n

Folyadék… de milyen?

A léböjtkúrák esetében nem elég, ha a folyadékot vízzel pótolod. A víz ugyanis hipotóniás, alig van benne ásványi anyag, vitamin pedig egyáltalán nincs, így nem is pótolja a fizikai aktivitás során elvesztett ásványi anyagainkat. A fizikai aktivitás pedig nem csak a sportot jelenti, a hétköznapi tevékenységeket is ebbe a kategóriába sorolhatjuk.

Alkalmasak lehetnek erre a célra a különböző zöldség és gyümölcslevek, különösen jó a paradicsom vagy a zeller, de természetesen kombinálhatjuk is a különböző ízeket a különlegesebb, változatosabb hatás elérése érdekében. Ezen kívül van egy aduász, ami a finom íze mellet igazi ásványianyag-bomba, egy léböjtkúra tökéletes kiegészítője, a kókuszvíz.

581903_945323158881879_7185613581975661795_n

A CoCos Prémium 100% tiszta kókuszvíz semmilyen hozzáadott anyagot nem tartalmaz. Vietnámban palackozzák a még zöld kókuszdió levét. A fáról egyenesen a dobozba kerül. Amellett, hogy nagyon alacsony a kalóriatartalma (100 ml/ 25 kcal) és teljes mértékben zsír- és koleszterinmentes, telis tele van a tested számára olyan nélkülözhetetlen alkotóelemekkel; mint például a C-vitamin, a nátrium vagy a kalcium. Hab a tortán, hogy a szűz kókuszvíz természetes elektrolitokat tartalmaz, így gyorsítja az anyagcserét, ezáltal természetesen serkenti a fogyást. A léböjtkúra alatt attól sem kell tartanod, hogy kiszáradsz, vagy szomjazol, hiszen a kókuszvíz a dehidratáció nagy ellensége. Magas kálium és ásványianyag tartalma miatt segít szabályozni a vízháztartást.

A Cocos Prémium 100% tiszta kókuszvizet a Coconut Water Company weboldalán tudod beszerezni.(X)

 

Gyere el te is az ország legnagyobb női fesztiváljára!

Találkozz 120 kiállítóval, 30 előadóval, tanulj, inspirálódj, kapcsolódj ki!

oriasplakatkicsi

(szöveg: Hangai Lilla)