A tudatosság az élet minden területén, az esetek elsöprő többségében a lehető legjobb megoldás. Ha fogyasztási szokásainkról és vásárlással kapcsolatos döntéseinkről van szó, akkor egészen biztosan.A megfelelő ár-érték arány, a minőség és a jó kihasználhatóság ilyen esetekben mindig elsődleges szempontok, ezek mellett pedig egyre nagyobb vásárlóközönség veszi figyelembe a fenntarthatóságot és a környezetvédelmi megfontolásokat is egy-egy termék kiválasztásakor. Tudják ezt jól a gyártók is.

 

Nem minden arany, ami fénylik

Ahogyan azt is, hogy legnagyobb jó szándékunk mellett az időnk véges, időnként valósággal elmerülünk a rengeteg különböző feladatban, amelyek a mindennapi életünk menedzselésével járnak, és igen gyakran rövidítünk, gyorsítunk, időt spórolunk, ahol lehet – legalábbis azok, akiknek továbbra is csak huszonnégy órából áll egy nap.

Az ember ezért gyakran keresi a megfelelő hívószavakat a termékek csomagolásán, majd örömmel dobálja a kosárba a kiválasztott árut és szalad is a pénztárhoz, hogy még éjfél előtt hazaérjen. Így aztán esetenként már csak otthon ér bennünket a meglepetés, ha egyáltalán szemrevételezzük a tűhegynyi betűket a hátsó oldalon.

A Tudatos Vásárlók Egyesülete húszféle olyan mosó- és tisztítószert válogatott össze, amelyek csomagolásukon szerepeltetik a „bio”, „öko” vagy „környezetbarát” szavakat, azt sugallva, hogy a szóban forgó termék használatával nem károsítjuk a környezetünket, és alapos címkevizsgálatnak vette őket alá.

 

 

Fontos tudnunk, hogy a vegyszerek esetében nem kell az élelmiszerekhez vagy kozmetikumokhoz hasonlóan szigorú előírásoknak megfelelni a termék összetevőinek feltüntetésével kapcsolatban.Ezért érdemes figyelnünk arra, hogy a csomagoláson díszelgő minősítő címke honnan származik – léteznek független szervezetek, amelyek a minősítéssel foglalkoznak, érdemes ezeket keresnünk.

A pontgyőztes

Az eredmények értékeléséhez pontrendszert alkalmaztak, amelyben a termékek – ha rendelkeztek ökominősítéssel – húsz pontról indultak. Ez mindössze nyolc termék esetében származott független grémiumtól, négyen viszont egynél többtől is szereztek plecsnit, ez minden esetben három pontot ért. További egy-egy pontot jelentett a biominősített alapanyagok használata és az állatvédelmi védjegy. A független ökocímke hiánya ellenben mínusz tíz ponttal repítette hátrébb a terméket a rangsorban.

Az élen a különleges összetevőiről ismert Sonett termékcsalád folyékony color mosószere végzett 25 ponttal. A vizsgált vegyszerek közül más nem ért el ekkora pontszámot.

 

Forrás: Tudatos Vásárlók Egyesülete