Minden felnőtt érzi a hátrányát annak, ha nem tanulta meg gyermekként az angol nyelvet. Régen lehetőség nem volt erre, most az alacsony óraszám nem teszi lehetővé. Pedig már nem csak a nemzetközi karrierhez szükséges a világnyelv ismerete, pont ugyan olyan hangsúlyos a belföldi munkavállalásban is.

Magyarországon is lehetőség van arra, hogy a csemeték anyanyelvi környezetben sajátítsák el a nyelvtudást. Mókázva, érdeklődve, de felelősséggel. Ugyanis egy nyelvet nem lehet megtanulni magyarul. Minden idegennyelv elsajátításának az alapja, hogy az elemi gondolkodásba ágyazódjon be az új forma.

Dr. Illésné Meskó Marica fenntartó, és Meskó-Vajda Izabella igazgató ragaszkodtak ahhoz, hogy ellátogassunk az iskolába és a saját szemünkkel győződjünk meg arról, miért olyan hatékony ez a módszer.

lee

Szabadidőben angolul szórakozni

Belépve az épület ajtaján, a szemünk elé tárult az a hihetetlenül ösztönző környezet, ahol a tanítás zajlik. Minden csupa szín, forma és lehetőség, ami a felnőttek agyát is stimulálja, nemhogy a gyerekekét.

Minden esetben ragaszkodnak ahhoz, hogy maximum tízfős csoportokban történjen a képzés, mert így a tanár egyénileg is tud foglalkozni a gyerekekkel és még nem túl nagy a közösség ahhoz, hogy egymással is szorosabb viszonyt alakíthassanak ki, ami a csapatmunkához elengedhetetlen.

Itt nincs szükség fegyelmezésre, nem kell könyörögni senkinek, hogy kapcsolódjon be a feladatokba, egyszer sem hangzik el az anyanyelvi tanárok szájából, hogy: ez nem jó, ezt ne így csináld, rosszul válaszoltál. Nem használnak tankönyveket és munkafüzeteket, az értelmetlen párbeszédmagolás is kimaradt a tantervből. Ezek helyett a gyerekek érzékszerveit használják és kizárólag angol nyelven folyik az oktatás. Interaktív feladatokkal szerettetik meg a számolást, az olvasást; sütnek-főznek, kísérleteznek, drámáznak, mozognak, feladatlapoznak, társasjátékoznak, mindezt úgy, hogy egy percre sem tévesztik szem elől a játék és a szórakozás relevanciáját.

„Mindketten oktatással foglalkozunk évek óta. Maricának magániskolái vannak vidéken, én pedig konduktorként dolgoztam világszerte. Azt tapasztaltuk, hogy a legtöbb országban a gyerekek kicsi koruktól jól beszélnek angolul, Magyarországon pedig még mindig magyarul tanulnak angolul. Több mint egy évig dolgoztuk ki a részleteket, a programot; álmodtuk meg a helyszínt és a belső tereket; készültünk fel különböző országok oktatási módszereiből és raktároztuk el magunkban azt a hihetetlenül sok pozitív megerősítési módszert, amit külföldön kapnak a gyerekek. Azt a rést tömjük be a piacon a Lee Academy-vel, amit nem csinálnak mások. Lehetőséget kínálunk angolul tanulni angolul.” – mondta el nekünk Izabella, amikor a kezdetekről kérdeztük őket.

lee1

Új módszerek a hatékonyságért

A csoportok felépítése és tematikája merőben különböző az eddig megszokottaktól. Mivel a gyerekek a Lee Academy-be iskola vagy óvoda után, a szabadidejükben jönnek, Maricáéknak el kellett érniük, hogy szívesen, kényszer nélkül töltsék el itt az időt. Arra törekedtek, hogy mindenki megtalálhassa a saját időbeosztásának megfelelő csoportot, mert a rendszeresség az egyik alappillére a hatékony nyelvtanulásnak.

A Lee Academy-be kizárólag olyan gyerekeket várnak, akik már tanultak angolul, vagy az anyanyelvük az angol. A cél, hogy nyitottságot, magabiztosságot adjanak a kezükbe már ilyen kis korban, és hogy megtalálhassák azt a szegmenst, amiben igazán jók, amit szívesen csinálnak. Így nem egyszerűen csak nyelvtanulásról van szó, hanem nevelésről,formálódásról is.

Amikor Maricát és Izabellát arról kérdeztük, milyen filozófia alapján állították össze a tantervet, a válaszuk teljes mértékben biztosított bennünket arról, hogy számukra a Lee Academy egy küldetés.

„Képzeljétek el, amikor egy gyermek úgy tanul angolul, hogy a brit hagyományokat kombináljuk az amerikai kreativitással és megédesítjük az ausztrál nyitottsággal. A célunk, hogy a gyerekek megtanuljanak angolul gondolkodni.” (x)

 

(szöveg: Hangai Lilla)