Katalin egy hatalmas márka koordinálásáért felelős, amihez nem csak sokszínűség és szakmai hozzáértés szükséges. Rengeteg emberrel dolgozik együtt, akik mind mások. Szerinte a problémamegoldásban elsősorban el kell engednünk a saját személyiségünket, nem szabad önmagunkból kiindulni, mert mindannyian eltérően gondolkodunk. Hogy ezt tudjuk tartani, használhatjuk a „metró-terápiát” is.

 

WOMANITY: A Kérastase márka-igazgatójaként mindig tisztában kell lennie azzal, hogy mire vágynak a nők. A hétköznapi életből ön milyen momentumokat ragad meg, amelyeket a munkájában is fel tud használni?

KISS KATALIN: Igyekszem megfigyelni hogyan hordják a hajukat a hölgyek és hogyan  használják a szépségipari termékeket. Követem az interneten megjelenő posztokat, videókat és kommenteket. A Kérastase márka a luxus márkák közé tartozik, ezért konkurenciáját nemcsak a szépségiparban kell keresnünk. Minden olyan termék vagy szolgáltatás, ami az igényes hölgyeket kényezteti és elcsábítja fontos a márka számára. Figyelem hogyan szolgálnak ki egy színvonalas étteremben, hogyan dekorálja a kirakatát egy luxus márka az Andrássy úton vagy éppen hogyan szervez kreatív közönségtalálkozót egy mobiltelefon-márka.

 

WOMANITY: Mit élvez legjobban a munkájában? Mi tölti fel napról napra, miből merít energiát?

KISS KATALIN: Szeretem a szépséget, a divatot. A mai napig elbűvöl, amikor egy színvonalas show-t látok, vagy amikor a fodrászaimat látom alkotni. Szeretek az emberekhez közel kerülni, velük személyes kapcsolatot kialakítani és szívesen látogatok el a Kérastase márkával foglalkozó szépségszalonokba, hiszen ezek szerintem a legszínvonalasabb szalonok a világon. Szerencsére a munkám nagyon sokszínű, így könnyen találok motivációt nap, mint nap. Lelkesít, amikor egy új innovációt ismerek meg, vagy amikor megérkeznek a legfrissebb termékeink tesztelésre. Ez az esemény mindig sok izgalommal tölt el és a csapatommal alig várjuk, hogy kipróbáljuk az újdonságokat. Fodrászokkal dolgozni sokrétű kihívás, mert egyrészről érzelemmel teli igazi művészek ők, másrészről pedig kemény elvárásokkal rendelkező szalonvezető menedzserek.

 

WOMANITY: Melyek azok a családi értékek, amelyeket a szüleitől kapott és remekül tudja kamatoztatni a munkája során is?

KISS KATALIN: Tisztelet, alázat és sokszínűség. Mások vagyunk, más személyiséggel és más igényekkel. Problémamegoldásnál nem indulhatunk ki mindig magunkból, hiszen mások máshogyan „működnek”. Figyelembe kell vennünk az egyes emberek igényeit, szükségleteit és el kell tudnunk őszintén fogadni az emberek különböző látásmódját illetve a világhoz való viszonyulását. Amennyiben tisztelettel beszélünk a körülöttünk lévőkkel, akkor könnyebben vesszük a napi akadályokat és harmonikusabb emberi kapcsolatokat tudunk kialakítani. Ezek az értékek nagyban segítenek engem abban is, hogy a csapatomat sikeresen irányítsam.

kepatmeretezes_hu_index

WOMANITY: A sikeres ember általában elfoglalt is. Hogyan egyensúlyoz a munka és a magánélet között úgy, hogy egyik se menjen a másik rovására?

KISS KATALIN: Igyekszem meghúzni a határokat a munka és magánélet között. Bevezettem pár szabályt, amit próbálok be is tartani, gondolok itt arra például, hogy a céges laptop nem jöhet be a lakásomba, szabadság alatt, illetve hétvégén kikapcsolom a céges telefonom és nem olvasok e-maileket sem. Amikor hazaérkezem, akkor igyekszem a munkát az ajtón kívül hagyni és nem „kattogni” céges problémákon.

Szerintem ez egyrészről nagy önfegyelmet kíván, másrészről viszont szervezés kérdése. Sokat sportolok, ami szintén segít kikapcsolni. Keszthelyen születtem és idei is térek vissza minden hétvégén. Prágában, Pozsonyban és Budapesten dolgozok hétközben, így amikor hazafelé tartok autóval és távolodok ezektől a városoktól, akkor egyúttal a céges feladatoktól is eltávolodok. Amint áthajtok a Völgyhídon, akkor már csak homályosan látom a munkahelyi projekteket és egyre élesebben a magánéleti terveimet.

 

WOMANITY: Amikor egy nő sikeres és elismert lesz, úgy gondolom nagyobb a támadási felülete, mint amikor egy férfi mondhatja el magáról ugyan ezt. Ön hogyan élte meg a sikert? A környezetéből milyen visszhangok érkeztek?

KISS KATALIN: Őszintén szólva nem értek azzal egyet, hogy nagyobb lenne a támadási felület. Amennyiben sikerül önmagunk maradni – hiszen a pozícióval nem jár együtt a személyiségünk megváltozása – akkor nincs mitől tartani. Persze irigy emberek mindig lesznek, de az ilyen beállítottságú személyek nemcsak a munkahelyi sikerekre irigykednek. Van egy mondás miszerint: amíg vannak irigyeink, addig valamit nagyon jól csinálunk. A környezetemből egyébként sok pozitív megerősítés érkezik. Fontos megjegyeznem, hogy soha nem kérkedtem azzal, amit elértem. Tisztában vagyok vele és a helyén kezelem. A hozzám forduló embereket meghallgatom, segítőkész vagyok és megadom a kellő tiszteletet mindenkinek.

 

WOMANITY: Esendő emberek vagyunk, előfordulhat, hogy a siker megrészegít minket. Ha a Womanity olvasóinak egy tanácsot kellene adni, – ami a földön tartja a nőt még akkor is, ha sikeres – ön mit tanácsolna?

KISS KATALIN: Vegye magát körül olyan emberekkel is, akiket nem a munkája, hanem valami más tevékenység lévén ismer, hiszen ezek az emberek nem feltétlenül töltenek be vezető szerepet és ezért a közös beszélgetések során egy másfajta világba repítenek el minket, ami talán – ahogy Ön is fogalmaz – a földön tart a siker ellenére is.

Javaslom, hogy csatlakozzanak jótékonysági szervezetekhez, vegyenek részt a tevékenységeikben és adományozzanak rendszeresen. Végezetül van egy módszerem, amit úgy hívok, hogy „metró-terápia”. Ez arról szól, hogy leteszem a szép kocsimat, lesétálok a metróba, veszek egy vonaljegyet és elutazok a város egy külső kevésbé népszerű kerületébe. Az utazás során megfigyelem az embereket és elgondozom azon, hogy ők milyen örömökkel és problémákkal találkoznak a mindennapokban. Ilyenkor átgondolom a saját magam örömeit és problémáit is és rendbe rakom a fejembe a dolgokat. Ez a módszer a világ bármelyik pontján működik: Bécstől New York-ig.

 

(szöveg: Hangai Lilla)