Niszkács Anna még kislánykorában szívta magába a gasztronómia szeretetét, ami azóta is átjárja az élete minden pillanatát. Tudatosan, de meleg szívvel teszi a dolgát minden nap, legyen szó a Gerbaud-ról, a Michelin-csillagos Onyx Étteremről vagy a budai Émile Étteremről. Rengeteg tapasztalattal a háta mögött még most is azt tartja, hogy a vendéggel, kollégákkal, partnerekkel vagy megrendelőkkel való bánásmód a legfontosabb. Anna megosztja tapasztalatait a II. Womanity Fesztivál Sikeres nők kerekasztal beszélgetésén is.
WOMANITY: Kisgyermekként milyen munkáról, hivatásról álmodozott? Mikortól kezdte tudatosan építeni a karrierjét?
NISZKÁCS ANNA: Vendéglátós családban nőttem fel, így mindig közel állt hozzám a gasztronómia és a vendégek szeretete. Mivel szinte otthon magamba szívtam a vendéglátás lényegét, ezért nem választottam vendéglátós iskolát. Pénzügyet, számvitelt és marketinget tanultam. Már tizenhat éves koromban fagyis kislányként mértem a fagylaltot a Váci utcában. Nem tudatos döntés volt, hogy ezt a szakmát választom, sodort az élet, de a lehető legjobb irányba.
WOMANITY: A gasztronómiában jártasak, ha meghallják az ön nevét, egyből tudják hová pozícionálni. Ha bemutatkozik valakinek, aki nem ismerte önt korábbról és elmondja neki milyen területen és milyen pozícióban tevékenykedik, mik szoktak lenni az első reakciók?
NISZKÁCS ANNA: Nem tudom, hogy így van-e, valóban annyira ismert lenne a nevem. Többször belefutottam már persze ebbe, de ez mindig az újdonság erejével hat. A gasztronómia és a vendéglátás izgalmas terület, sok kérdést vonz. Ez egy olyan téma, amihez mindenkinek van kötődése, élménye, véleménye, így egyből van közös beszélgetési alap. A Gerbeaud, az Onyx és lassan az Émile is olyan nevek, amihez az embereknek már talán van valami kötődésük, vagy véleményük. Ha más nem, a nagymama zserbó szelete.
WOMANITY: Nőként az üzlet világban vagy gasztronómiai körökben nem egyszerű elhelyezkedni, mi több, kivívni a tekintélyt. Ön hogyan élte meg a különböző lépcsőfokokat a karrierépítésben?
NISZKÁCS ANNA: Nem éreztem, hogy a nemiség befolyásoló lenne. Sőt, a sztereotípiákkal ellentétben a saját bőrömön inkább pozitív hatását érzem annak, hogy nő vagyok.
WOMANITY: Sales és marketing igazgatóként mi volt a legfontosabb dolog, amit megtanult és a mindennapi életben is a leginkább tud hasznosítani?
NISZKÁCS ANNA: Mindig, mindenben az emberek, és a velük való bánásmód a legfontosabb. Vendég, kolléga, partner, megrendelő.
WOMANITY: A Womanity Fesztiválon rengeteg tudatos nő vesz majd részt. Ha karrierépítésről van szó, mi lenne az ön tanácsa nekik?
NISZKÁCS ANNA: Legyünk tudatosak, de hallgassunk a szívünkre.
Gyere el te is az ország legnagyobb női fesztiváljára!
Találkozz 120 kiállítóval, 30 előadóval, tanulj, inspirálódj, kapcsolódj ki!
(szöveg: Hangai Lilla)