Egy női táska tartalmának felfedezése felér egy komplett önismereti tréninggel. Kihagyhatatlan kiegészítő, hiszen elegánsan tudjuk magunkkal cipelni a fél háztartást. Ezzel együtt komoly elvárásoknak kell megfelelnie egy tökéletes táskának.

 

Legyen strapabíró, eredeti, igényes, illeszkedjen a személyiségükhöz és hosszú évekig képes legyen szolgálni bennünket. Ha nem szeretnénk, hogy szembe jöjjön velünk az utcán, bizony alapos kutatómunkát kell végeznünk. Egy új darab beszerzésén munkálkodtunk, felkutattuk az internet legrejtettebb zugait, még a külföldi rendeléstől sem riadtunk volna vissza, de semmi. Nem találtunk rá arra, amire igazán vágytunk volna. Már majdnem feladtuk, amikor egy friss, magyar márka került a látóterünkbe és azonnal megragadta a tekintetünket. Mi pedig nem csak a táskamodellekről szerettünk volna tájékozódni, hanem a márka történetéről is.

Önerőből, támogatás nélkül elindítani egy brandet nem lehetetlen, csak kellő akarat és elhivatottság szükséges hozzá. A KonformiTÁSKA megalapításánál pedig egyikből sem volt hiány. A koncepció az volt, hogy egyedülálló módon egy-egy modellben stílusirányzatokat, történelmi korokat, kultúrák meghatározó elemeit, divatkorszakok stílusjegyeit kombinálják úgy, hogy valami különlegeset kapjunk végeredményül. Rácz-Káté Mónikával beszélgettünk.

 

Álmodtam egy párizsi utcát…

„A táska neve is sejteti, hogy valami igazán különleges formálódik: abban leszünk konformisták, hogy a különlegességre törekvést tesszük a táskáink alapjává. A táskák tervezésénél kiemelt szempontként kezeltük, hogy a meghatározó stílus illetve divatirányzat jegyei ne engedjenek következtetni egyféle stílusra, hanem az egyensúly harmonikus megtörésével, érdekes, modern, innovatív, ám személyre szabott, egyedi design kombinációt kaphassunk.

Számos ötletem közül, most erre vagyok talán a legbüszkébb. Miért? Mert hihetetlen, ahogy kezdődött, aztán az is, ahogy folytatódott. Ez év elején álmodtam egy párizsi  utcáról fiákerrel és padon ülő hölgyekkel. Aztán álmodtam egy táskát, olyat, amelynek tervezésébe bevonható a vásárló közönség. Felébredtem, és elmesélve a családomnak mit álmodtam, elképedt arccal ültek. Láttam rajtuk jobb, ha most ezt itt abbahagyom. Azt hittem elmúlik…

 

Másnap újra ugyanazt álmodtam, de már jobban láttam a táskát, a nevét. Az ötlet nem hagyott békén.

 

A barátaimnak, kollégáimnak is meséltem a táskáról, így jött az első nagy segítség, Kovácsné Bagi Anita személyében, aki megrajzolta a háttérképet, aztán a logót is. Nők rajzolnak, terveznek, megvalósítanak. Támogatás nélkül, legyőzve minden kétkedést. A tehetség utat tör és megmutatja magát, átível, megbontja az időt.” – mesélt Mónika elmélyülten.

Az anyagminták alapján először a fazont, majd a szín és anyagtársításokat álmodja meg. Mónika mellé rengeteg barátja állt, akik alapvetően szintén nem tervezők, de különböző eszközökkel segítik a táskák létrejöttét. Ez a módszer és a különös anyag és színhasználat teszi lehetővé azt, hogy mindenféle speciális igényt ki tudjanak szolgálni, így a táskád valóban egyedi lehet.

konformi2

 

Design kártyával a márkaszemélyességért

A design kártya egy olyan kedvesség, amivel még személyesebbé teszik a választott táskádat. A kártyára felkerül a te neved és a design szó összetételéből kialakuló szókapcsolat és egy néhány soros bemutatkozó rólad, a birtokosról. Készülnek híres emberekhez rendelt tematikus táskák is, mint például Marlene Dietrich, Greta Garbo vagy Marilyn Monroe.

„Egyedi megrendeléseknél, ha például megírod mi a legjellemzőbb a barátnődre és képet is küldesz róla, a kártyán megtalálható lesz a néhány mondatos bemutatkozás, a fényképét és persze a táska is olyan lesz, ami a leginkább illeszkedni fog a barátnőd személyhez.

A kártya ebben a formában reklámfelületet is biztosít: meghatározott darabszámban kérhetik tőlünk, gazdasági, állami vagy nonprofit szervezetek, hogy küldetésüket, tevékenységüket reklámozzák. Ebben az esetben is a megrendelői profilhoz illeszkedő táskát készítünk; ha egy cukrászattal foglalkozó brand kér meg bennünket, hogy készítsünk számukra táskákat, a táska mintájából, vagy díszítéséből következtetni lehet majd arra, hogy itt fő elem a csokoládé, a torta, a cupcake, a muffin. Így minden táska személyre szabott, egyedi ajándék lehet, nem utolsósorban pedig szeretnénk nagyobb figyelmet fordítani a hétköznapi emberekre is.” – folytatta Mónika.

A táskák anyaghasználata meglehetősen eklektikus; szemrebbenés nélkül párosítják a lakkbőrt a fashion mintás vásznakkal.

„A táskák a mintás, modern, vintage, tematikus vásznak, bútorszövetek és színes műbőrök felhasználásával készülnek. A csak műbőrből készült elegánsabb vonalvezetésű darabokat indiai művészeti motívumokkal, szári szalagmintákkal dobjuk fel, amely megkülönböztethető, üzleti és alkalmi megjelenést biztosíthat vásárlóinknak.

A bútorszövet, tematikus vászon, műbőr kombinációs táska 3 az 1 –ben kivitelt jelent, hiszen egyetlen táska használható nagyobb bevásárló táskaként, belehajtva, közepes méretű válltáskaként, felül összefűzve pedig zsákfazonként. Fontos, hogy a vásárlók mindennapi életéhez, felhasználási szokásaihoz igazítjuk a táska méretét, funkcióját.”

 

 

X

(szöveg: Hangai Lilla)

Kapcsolódó bejegyzések