A CAMOU márkanévvel jelzett koncepció egy egészen különös, innovatív hibrid. Jobb híján úgy írhatnánk le, mint a fotóművészet és a divat szerelemgyerekét. Ismerd meg az urbánus divat e meghökkentően újszerű és ötletes úttörőjét! Szeptemberben, a Womanity Fesztivál új, Fashion&Design szektorában élőben is találkozhatsz velük.

 

Képek a ruhákon – az nem a kilencvenes évek?

Volt az a korszak mindannyiunk életében, amikor előszeretettel hordtunk a pólóinkon különböző fotókat, lett légyen az akár egy éteri messzeségében imádott sztár, valami vicces, önmagában poént hordozó ábra, esetleg mi magunk a legjobb barátnőnkkel. A gyakran a kelleténél egy számmal nagyobb, hamar viseltessé váló pamutpólók világa aztán a felnőtté válással leáldozik. Amit Fehér Beatrix a CAMOU-vel megalkotott, a kamaszkori arckép-viselés gyökereihez nyúl vissza, hogy felszínre hozzon belőle egy teljesen más hangulatú, éretté és ízlésessé formált, immár teljes egészében „felnőtt” koncepciót, amely a művészi önkifejezés eszközeinek halmozásával ér el egy különös, vibráló erőt. Beatrix munkái kitágítják a textilipar nyújtotta lehetőségeket a művészi üzenet mind erőteljesebb kifejezése érdekében, nem csupán az anyagok és a szabások adta játéktérben mozog, hanem speciális, saját maga által készített és kimondottan erre a célra átdolgozott fotóit használja fel a ruhadarabok díszítésére hagyományos szitázással vagy digitális technikák segítségével.

 

„A motívumok többnyire természeti szépségek, illetve nagyvárosi szcénák vetületei – vezet be bennünket a koncepcióba Beatrix. – Az öltözeteim lényegében a divat, a művészet és a fotográfia interakciói és a minták, színek, szabásvonalak egységes harmóniájára törekszenek.”

 

Az eredmény egy páratlanul erőteljes, szinte vibráló erejű, urbánus hangulat, hiszen ezeknek a ruhadaraboknak nem csupán a tapintható felszínük jelent divatszempontból megfejtendő érdekességeket, hanem megnyit egy mélységi dimenziót is: a CAMOU-darabokban éppen úgy tudunk elveszni, ahogyan egy fotót fokozatosan elkezdünk bejárni a tekintetünkkel, elkalandozunk a megannyi részletben és végül felfejtjük a látottak jelentését.

 

Kitűnni, de hordhatónak maradni

A márka sikerének titka az innovatív és merész ötleten túl a nagyon pontos arányérzék és a mértéktartás: Beatrix nyílt célja, hogy olyan ruhadarabokat alkosson, amelyek különlegesek, felkeltik a figyelmet, ugyanakkor mindvégig maximálisan hordhatók és jól kihasználhatók a hétköznapi életben. „Azt tapasztalom, hogy azon hölgyeket érintenek meg a munkáim, akik szeretnek egy kicsit kitűnni a tömegből és az egyediség fontosabb nekik, mint az éppen aktuális trend. Ezentúl pedig lényeges számukra a minőség és az időtállóság” – magyarázza Beatrix. Ha tehát a vizuális művészetek nagy jelentőséggel bírnak a számunkra, s magunk is szívesen kalandozunk a képek szimbólumokkal teli világában ahelyett, hogy az aktuális fast fashion divatnak megfelelően szezonról szezonra cseréljük a gardróbunk teljes tartalmát, akkor a CAMOU-vel könnyen szenvedélyes viszonyt alakíthatunk ki.

 

 

Ezek a ruhadarabok csak úgy árasztják magukból a divat fölött álló, öröklétű stílust, amelyet a rendkívül egységes, minden részletében összehangolt koncepciónak köszönhetnek. Ez pedig Beatrix elmondása alapján a dolog belső működésének a logikájából fakad, a végső eredmény nem is lehetne más, noha maga az alkotófolyamat gyakran meglepően széttartó és túlontúl inger gazdag. A tervező saját bevallása szerint ez jelenti számára a legnagyobb nehézséget a munkában: “A tervezés különböző fázisaiban minden inspirál és a koncepció a legfontosabb. Fényképezek, figyelem az embereket, öltözködésüket. Számomra a legnehezebb feladat a szelektálás… a rengeteg ötlet, fotó és szabásvonal kiszűrése és párosítása.

 

Sokszor azt gondolom, hogy az idő a legjobb designer – amikor minden utat bejártál és minden beérik egyszerre. A kivitelezés ehhez képest már gyerekjáték.“ Végül tehát minden letisztul és összeáll. Ez az idő királyvízén átszűrt, végső stílusegység a CAMOU maga.