plakat tömöritett

A tudás versenyelőny, amit senki sem vehet el – tartják a ShareCard alapítói. A képzési piac egyik leginnovatívabb szereplőjeként a magyar tulajdonú vállalkozás a fejlődés felgyorsítását tűzte ki céljául: a kereslet (az egyre növekvő Önfejlesztők klubja) és a kínálat (a több mint 200 képzési ajánlatot nyújtó Tudáspláza) online platformon való összekötése révén. A ShareCard egyben a tanulni vágyók közössége is kíván lenni, ezt a célt szolgálják az általuk szervezett Tudás Estek is, ahol hasonló érdeklődési körű emberek cserélhetnek tapasztalatot egy előre meghirdetett témában, meghívott szakértő segítségével.

 

A Share Card Kft. egy magyar tulajdonú vállalkozás, amelyben egy közel egy éves szellemi előkészítő szakasz után 2016 januárjától folyik az intenzív munka. A tulajdonosok közül többen maguk is oktatók, így közelről ismerik a képzési piac sajátosságait. A saját bőrükön tapasztalták, hogy egy trénernek, tréningcégnek milyen sok energiát, időt és pénzt kell áldozni arra, hogy értékesítsék a terméküket, vagyis egy-egy tréninget, workshopot, képzést – ahelyett, hogy ezt az energiát arra fordítanák, hogy önmagukat is fejlesszék és a tudásuk mindig naprakész legyen.

“Ebből az alapproblematikából kiindulva kezdődött el egy közös gondolkodás azzal a céllal, hogy valamilyen innovatív megoldással összekössük a keresleti és kínálati oldalt a képzési piacon, amivel így a szolgáltatóknak (oktató cégeknek, trénereknek) és a felhasználóknak, vagyis a fejlődni vágyóknak is kölcsönös előnyöket tudunk biztosítani” – mesél Dr. Tusnádi Márton, a ShareCard egyik alapítója a kezdetekről.

 

SC_képzés

ShareCard Tudás Est

 

A maga nemében egyedülálló ötlet

Hasonló – megosztáson alapuló – közösségi modell sikeresen működik például a vendéglátás vagy a szállásfoglalás területén, ám a képzési piacon az alapítók tudomása szerint az övék az első ilyen jellegű kezdeményezés. Az egyedisége abban rejlik, hogy egy helyre gyűjti össze a különböző képzéssel foglalkozó cégek, trénerek képzési ajánlatait a ShareCard Tudásplázában, ahol jelenleg már mintegy 60 szolgáltató partner több mint 200 ajánlata található meg.

A Tudáspláza tulajdonképpen egy webáruház, ahol önfejlesztéssel, képzéssel kapcsolatos termékek és szolgáltatások vásárolhatók a nyelvi képzésektől a gasztro tanfolyamokon át a legkülönbözőbb üzleti tréningekig, könyvekig, e-learning anyagokig. A felhasználók előnye abból adódik, hogy egy helyen, témák és képzésfajták szerint, illetve ár szerint tudnak keresni. A keresést, illetve a számukra megfelelő képzés megtalálását pedig tovább segíti, hogy korábbi résztvevők valós véleményeit is elolvashatják az adott tanfolyamról, tréningről és maguk is véleményezhetik az általuk igénybe vett szolgáltatásokat. 

Mindezen túl rövid, könnyen kitölthető személyiségi teszteket is a felhasználók rendelkezésére bocsátanak, melyek segítségével jobban megismerhetik saját magukat, ekként könnyebben eldönthetik, hogy számukra milyen típusú képzés, tanfolyam lehet az ideális, melyik az a fejlődési út, amin érdemes elindulniuk.

 

“Tízezrek kihívása, hogyan tűnjenek ki a tömegből, hogy kerüljenek versenyelőnybe másokkal szemben, és ma már a legtöbb gondolkodó ember tudja, hogy ehhez nem elég egy, esetleg két szakma elsajátítása, hanem az élethosszig tartó tanulás, a folyamatos fejlődés is szükséges.”

 

Felhasználóbarát felület, kedvező prémium tagság

Jelenleg közel 2000 regisztrált felhasználója van a weboldalnak, akiknek mintegy 5 %-a a prémium tagság előnyeit is élvezi. A regisztrációt követően az oldal díjmentesen használható bárki számára, prémium tagság vásárlása esetén azonban további előnyöket is biztosítanak a felhasználóknak. Többek között azt, hogy jelentős, esetenként 40%-ot is meghaladó kedvezményekre jogosultak a Tudáspláza kínálatából. Mint Márton mondja, van például olyan nyelvi képzésük, amelynél a prémium felhasználók kedvezménye a piaci árhoz képest az éves prémium tagság díjának közel másfélszerese, “ekként hisszük, hogy egy nagyon jó ár/érték arányú terméket tudunk biztosítani a prémium tagsággal rendelkező fejlődni vágyó felhasználóknak.”

Tudás Estek: alkalmak a tapasztalatcserére

Az alapítók az online működésen túl fontosnak tartják azt a célkitűzésüket is, hogy közösséget teremtsenek a fejlődni, tanulni vágyóknak. Ezért kezdtek Tudás Esteket szervezni júniustól, ahol a hasonló érdeklődési körű emberek tudnak találkozni, és megoszthatják egymással az adott témával kapcsolatos tapasztalataikat. “Hisszük, hogy a tapasztalatcsere egy nagyon fontos része a fejlődésünknek, ráadásul attól még senki nem lett butább, hogy a tudását, tapasztalatait másokkal megosztotta” – fogalmaz Márton.

A Tudás Estek laza, kis létszámú (estenként maximum 40 fős), kötetlen hangvételű tematikus beszélgetések, amiket egy-egy étteremben, kávézóban tartanak előre meghirdetett témában és szakértővel, akik a ShareCard szolgáltató partnerei közül kerülnek ki.

“Szándékosan szakértőt mondok és nem előadót, mert kifejezetten kerülni szeretnénk az ex cathedra előadásokat ezeken az esteken: sokkal inkább egy kerekasztal-beszélgetésnek kell ezeket elképzelni, ahol jó hangulatban, az adott téma szakértőjével beszélgethetünk, miközben van, aki megvacsorázik, van, aki elfogyaszt egy pohár bort” – hangsúlyozza Márton koncepciójuk lényegét. Ahogy meséli, jövőre már Budapesten kívül néhány vidéki nagyvárosra is szeretnék kiterjeszteni a Tudás Estek szervezését. Ha pedig az üzleti modell sikeresen működik Magyarországon, akkor néhány éven belül külföldi piacokra is adaptálni szeretnék modelljüket. 

 

(X)